راهکارهای کاربردی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای زمان طولانی

از روزهای اولی که کفش پاشنه‌ بلند به بازار عرضه شد به‌ مرور طرفداران خاص خود را جذب نمود و به‌ نوعی امروزه موجب شده تا به‌ عنوان یکی از شیک‌ترین و مجلسی‌ ترین و همچنین زیباترین مدل‌های کفش برای خانم‌ ها محسوب شود.

بدون شک انتخاب کفش یک گام بلند به‌ سوی داشتن ظاهری شیک و رسمی محسوب می‌شود به‌ طوری‌ که اکثراً در مراسم‌ ها و مجالس رسمی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند یکی از رکن‌ های اساسی شیک‌ پوشی محسوب می‌شود، اما رفته‌ رفته با رواج یافتن کفش‌ های تخت و راحتی کمی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای خانم‌ ها سخت شد و همواره کسانی که اقدام به پوشیدن طولانی‌ مدت کفش پاشنه‌ بلند می‌کنند با چالش‌ هایی در مورد سلامت و راحتی خود روبرو هستند که باعث شده تا آن‌ها از پوشیدن طولانی‌ مدت کفش پاشنه‌ بلند پرهیز نمایند.

کفش پاشنه‌ بلند

اگر شما نیز فکر می‌کنید راهی جز ترک کفش پاشنه‌ بلند برای جلوگیری از چالش‌ های پیش رو در زمان پوشیدن طولانی‌ مدت آن نیست سخت در اشتباه هستید و به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با سایت چی بخرید همراه باشید تا راه‌ کارهایی را فرا بگیرید که به شما کمک خواهد کرد علاوه بر پوشیدن طولانی‌ مدت کفش پاشنه‌ بلند به‌ سلامت و راحتی پاهای خود نیز اهمیت دهید.

پوشیدن طولانی‌ مدت کفش پاشنه‌ بلند

کفش پاشنه‌ بلند باعث می‌شود تا پاهای شما بسیار کشیده‌ تر به نظر رسیده و درنتیجه قد شما نیز بلند تر جلوه خواهد کرد و مهم‌ تر از همه باعث زیبایی در فرم راه رفتن و هم‌ چنین فرم بدن شما خواهد شد، تمامی تغییراتی که با پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند حاصل می‌شود باعث خواهد شد تا شما اعتماد به‌ نفس بیشتری نسبت به بدن و زیبایی خود حس کنید. کفش پاشنه بلند باعث خواهد شد تا در مهمانی‌ ها و مراسمات مختلف ظاهری زیباتر داشته باشید.

بسیاری از پزشکان و منابع مختلف مطالعه ، پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند را دلیلی بر دردهای ناحیه کمر و پنجه پا می‌ دانند و دلیل این موضوع این است که پنجه و قسمت‌ های دیگر پا با پوشیدن طولانی‌ مدت کفش پاشنه‌ بلند مورد فشار قرار گرفته و این کار مضر است، این نکته کاملاً درست است.

کفش پاشنه‌ بلند را نباید برای طولانی‌ مدت به پا داشته باشید و مورد مهم‌ تر اینکه نباید همیشه به دنبال پاشنه‌ های بلندتر بروید، هرچه کفش دارای پاشنه بلندتری باشد به کمر و پاها فشار بیشتری وارد خواهد شد اگر پس از پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند احساس درد شدید کردید این نشانه خوبی نیست و نیاز است تا به موضوع سلامت پاهای خود بیشتر دقت کنید.

راهکارهای کاربردی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای زمان طولانی

راهکارهای ضروری هنگام پوشیدن طولانی‌ مدت کفش پاشنه‌ بلند

برای جلوگیری از آسیب‌ های ناشی از کفش پاشنه‌ بلند در طولانی‌ مدت پزشکان و محققان روش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنند که ما امروز قصد داریم مهم‌ ترین این روش‌ها را برای شما تشریح نماییم تا با رعایت چند نکته ساده هنگام پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند تغییرات عمده‌ای را در جهت سلامتی خود حس نمایید.

۱- وقتی از پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند خسته شدید آن‌ها را درنیاورید

شاید به‌ ظاهر بسیار غیرعادی و یا حتی غیرمنطقی به نظر رسد اما زمانی که برای چند دقیقه پس از پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند استراحت کنید و کفش‌های خود را درآورید، درد و التهاب تشدید شده و پای شما در وضعیت سخت‌تری قرار خواهد گرفت.

شاید فکر کنید که پس از درآوردن کفش پاشنه‌بلند و استراحت درد کمی آرام شده و سپس به‌راحتی می‌توانید از کفش استفاده کنید، اما این‌طور نیست و پس از درآوردن کفش پا با فشار بیشتری باید وارد کفش شود و این درد و التهاب را بیشتر خواهد کرد.

۲- برای چند روز پشت سر هم کفش پاشنه‌ بلند بپوشیدراهکارهای کاربردی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای زمان طولانی

اگر شما جزء آن دسته از خانم‌ها هستید که عادت به پوشیدن کفش پاشنه‌بلند ندارید باید به آن عادت کنید و این کار راهی جز استفاده مرتب از آن ندارد ، درنتیجه شما برای اینکه پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند را تمرین نمایید بهتر است هرروز در خانه و یا بیرون از خانه راه رفتن با آن را تمرین نمایید.

حتی اگر قبلاً از کفش پاشنه‌ بلند استفاده کرده‌اید برای کفش جدید خود نیز این کار را تکرار کنید.

۳- حتماً سایز مناسب پای خود را انتخاب کنید

شاید در نگاه اول به این فکر کنید که شما همواره کفشی را خریداری می‌کنید که مناسب پای شماست اما این‌طور نیست اغلب افراد در هنگام خرید کفش پاشنه‌ بلند در انتخاب سایز آن دچار اشتباه شده که می‌تواند دو دلیل داشته باشد.

کفش مورد نظر شما تنها یک سایز داشته و یا اینکه شما سایز درست پای خود را نمی‌ دانید برای انتخاب درست سایز کفش باید توجه داشته باشید که هنگام خرید، پاشنه پای شما نباید رو به پایین لیز خورده و نوک انگشتان نیز نباید تنگ باشد.

۴- از پوشیدن کفش پاشنه‌بلند با پاشنه‌های باریک پرهیز کنید

هرچه پاشنه کفش باریک‌ تر باشد راه رفتن با آن سخت‌ تر خواهد شد و فشار بیشتری برای نگه‌ داشتن تعادل بر روی کمر و پاهای شما وارد خواهد شد درنتیجه همواره سعی کنید این نکته را هنگام خرید کفش پاشنه‌ بلند در نظر داشته باشید.

۵- کفش‌ها را درزمانی که نیاز ندارید در فریزر نگهداری کنیداستفاده کفش پاشنه بند در فریزر

زمانی که کفش را خریداری نمودید برای استفاده از آن ابتدا بهتر است برای باز شدن بافت‌های آن و راحتی بیشتر هنگام پوشیدن آن، کفش را درون فریزر قرار دهید، اگر زمان بیشتری در اختیار دارید علاوه بر این کار می‌توانید درون یک کیسه پلاستیکی آب ریخته و آن را درون کفش قرار داده و سپس کفش را درون فریزر بگذارید تا آب یخ‌زده و کفش راحت‌تر و بزرگ‌تر شود.

۶- استفاده از روزنامه را فراموش نکنید

راهکارهای کاربردی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای زمان طولانی

جنس برخی از کفش‌ ها باعث می‌شود تا زمان پوشیدن آن‌ها دچار مشکل شده و کمی اذیت شوید اما برای جلوگیری از این مشکل شما می‌توانید چند تکه روزنامه را خیس کرده و برای مدتی درون کفش قرار دهید این کار باعث خواهد شد تا کفش به‌ مرور نرم‌ تر شده و بافت آن آسیب کمتری به پاهای شما وارد نماید.

۷- کفی مخصوص کفش پاشنه‌ بلند استفاده کنید

معمولاً اولین چیزی که افراد پس از خرید کفش در فکر استفاده از آن‌ ها هستند، کفی‌ های کفش است که استفاده و پوشیدن کفش را راحت‌ تر کرده و احساس بهتری را به افراد منتقل می‌کند، همواره در خرید کفی کفش نیز دقت لازم را به عمل‌آورید زیرا کفی‌ ها نیز انواع مختلفی دارند و شما باید برای یک کفش پاشنه‌ دار از کفی‌ های طبی مناسب استفاده نمایید که صرفاً جهت مراقبت از پاهای شما تولید شده است و استاندارد های لازم را دارا است.

۸- انگشتان وسط پای خود را به هم ببندید

نکته‌ی مهم دیگری که رعایت آن می‌تواند باعث شود که درد کمتری را هنگام پوشیدن کفش‌ های پاشنه‌ بلند احساس نمایید این است که انگشت‌ های وسط خود را با یک چسب زخم ببندید، این‌گونه فشار کمتری به پاهای شما وارد خواهد شد.

۹- استفاده از پودر بچه یا تالک مفید است

کفش پاشنه بلند

پودر تالک نوعی از کانی‌ ها محسوب می‌شود که در تولید پودر بچه استفاده‌ شده و باعث می‌شود که تعریق در نقاطی که به این پودر آغشته شده کمتر شود، درنتیجه کافی است مقداری از این پودر یا پودر بچه را درون کفش خود بریزید که از رطوبت بیش‌ ازحد جلوگیری نمایید.

این کار باعث خواهد شد که از تاول زدن انگشتان خود نیز جلوگیری کنید.

۱۰- کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنید

سلامت پا و قلب دوم همیشه از اهمیت خاصی برخوردار است، برای پا و پوست آن مرطوب‌ کننده ها و کرم‌ های مخصوصی تولیدشده است که می‌توانید با مالیدن آن‌ها به پوست پای خود از خشکی بیش‌ از حد و ترک‌ خوردگی آن جلوگیری نمایید، دقت کنید که کرم نباید بیش‌ از اندازه خشک و یا چرب باشد که موجب اصطکاک یا لیز خوردن پا در کفش شود.

۱۱- کفش پاشنه‌ بلند را تمیز کرده و سمباده بکشید

زمانی که یک کفش را خریداری می‌کنید پاشنه آن بسیار صاف و صیقلی است درنتیجه برای استفاده راحت‌ تر از آن می‌ توانید از سمباده استفاده کرده و کمی ناهمواری در آن ایجاد کنید تا در ایجاد تعادل کمک بیشتری به شما انجام دهد.

همچنین می‌توانید از یک چاقو یا قیچی استفاده کنید و بر روی کف کفش چند خراش و خط ایجاد کنید، این خراش‌ها باعث خواهد شد تا تعادل کفش حفظ شود، حال با نکات گفته‌شده می‌توانید از مهمانی‌ های خود لذت ببرید و در استفاده طولانی‌ مدت از کفش پاشنه‌ بلند آسیب کمتری را تجربه نمایید.


مشاهده انواع کفش پاشنه بلند


 

راهکارهای کاربردی پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند برای زمان طولانی
۵ (۱۰۰%) ۳ votes

منبع چی بخرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.